663bf8d154154

663bf8d154686
1 Guest is here.

Topic: SS1 Polish [PL] translation of SYSTEMSHOCK-Portable
Page: « 1 [2]
Read 18609 times  

663bf8d154c29
U mnie też znikają polskie znaki. Jak zmniejszyć czcionkę?
Może komuś udało się zaunstalować spolszczenie prawidłowo?

663bf8d154d80Ketjow3

663bf8d154de5
Zamieszczam link do gotowego spolszczenia do System Schock'a Enhanced Edition od GOG. Działa w 100% procentach, tylko trzeba zmienić w opcjach język i dać na najwyższą rozdzielczość lub widescreen.

http://www54.zippyshare.com/v/gamwzIG4/file.html
« Last Edit: 17. December 2015, 22:54:37 by Kolya »
663bf8d154f5f
Super, działa, ale na najwyższej rozdzielczości  (1024/768)mam 4:3, jak zrobić widescreen. Na niższysz rozdzielczościach jest ok ale piksele już widać.
663bf8d15506c
Niestety, nie do końca działa. Powyżej 1024x768 nie ma polskich literek.
663bf8d15516a
ja nie ma polskich liter nawet w 1024/768. na niższej rozdzielczości są polskie.
663bf8d1552c7
Hi, sorry for bad english, but i'm from italy.  I have translated  the file cybstrng.res in italian (with transl.exe by gigasquad) and all is fine, but i don't know how to translate the first view of the interface before start the game and the subtitles in game of the 2 video cutscene (death and end). The first video intro i know that is impossible to show subtitles unless you disactive the sound card. I think that must be open and recompile the file svga.deth and svga.end, but i don't know how to do. If someone can help me to this i'll be very happy to play this game entirely in my native language. Thank you.
663bf8d1553bb
nie działa z tym ss eh na steamie :( ma ktoś jakiś pomysł na wersje steamową?
663bf8d1554df
Co trzeba zamienić:

d:\GOG Games\System Shock - Enhanced Edition\res\pc\hd\data\
Do tego katalogu wgrywamy z polskiej wersji CD PL - gerstrng.res i zamieniamy na cybstrng.res

d:\GOG Games\System Shock - Enhanced Edition\res\enhanced\
Do tego katalogu wgrywamy z polskiej wersji CD PL - gamescr.res i zamieniamy na gamefont.cp437.res

Teoretycznie wszystko działa :-)
cempes

663bf8d155621Ketjow3

663bf8d155671
Zrobiłem ponownie paczkę spolszczającą ostatnią wersję System Shocka 1 Enhanced Edition.
Działa z wersjami na STEAM i GOG.
Dzięki cempes'owi było to możliwe. Poniżej zamieszczam linki do Dropbox'a i Google Drive'a.

SS 1 Enhanced Edition Spolszczenie PL Dropbox

SS 1 Enhanced Edition Spolszczenie PL Google Drive

663bf8d1557e4Troprzem

663bf8d155834
Ma ktoś jakiś sposób na spolszczenie nowej wersji System Shocka: Enhanced Edition na Steamie?

Does anyone have any way to apply Polish translation for new version of System Shock: Enhanced Edition on Steam?
663bf8d15592a
Linki nie działają.
Czy znajdę gdzieś jeszcze spolszczenie do wersji steam bardzo mi zależy

663bf8d155a8evoodoo47

663bf8d155ade
the Main Man should need no translation.

663bf8d155f77Lucas McFly

663bf8d155fcd
Witam

O to co dało mi się ustalić System Shock 1 EE wersja Gry 1.2.16 (Windows 7x64 1920x1200) GOG versions

Różnica w nazwach plków:
Classic Edition (CE) ------Enhanced Edition (EE)

Gerstrng.res -> cybstrng.res
Gamescr.res -> gamefont.cp437.res

Pliki są dokładnie takie same - różnią się tylko nazwą.

Jest jeszcze jeden plik w wersji CE - Geralog.res ale nie wiem gdzie go umieścić i jaką powinien mieć nazwę.

Jest jeszcze jedna wersja spolszczenia - portable - ale tam minimalnie różni się plik GERSTRNG.RES i jak go wrzucimy do wersji EE to gra wywala błędy już na początku. Plik GAMESCR.RES jest identyczny.

Co do samej gry.

Jak przeniesie się obydwa pliki to po naciśnięciu START gra się zawiesza.
Żeby grać w polską wersję - trzeba najpierw zacząć na ENGLISH i dopiero jak znajdziemy pistolet i go wybierzemy można "przełączyć" się na PL (do sprawdzenia). Ja gram od 2 poziomu.

Wydaje mi się że problemem są bronie - SPARQ, STANGUN, PIPE (RURA) nawet na późniejszych etapach gry jak wybiorę tą broń gra się zawiesza.

Problemem jest plik gamefont.cp437.res ma inną strukturę niż w wersji CE - jest on odpowiedzialny za polskie znaki

Bez pliku gamefont.cp437 gra działa od początku ok, ale nie ma polskich znaków co niestety przeszkadza bo zamiast ogonków są krzaczki

Pozdrawiam
L.M.

PS. nie wiem jaką metodą (code page) kodowane są polskie znaki w spolszczeniu

Quote by auto translation:
Hello

About what I was able to determine System Shock 1 EE Game version 1.2.16 (Windows 7x64 1920x1200) GOG versions

The difference in the names of the plks:
Classic Edition (CE) ------Enhanced Edition (EE)

Gerstrng.res -> cybstrng.res
Gamescr.res -> gamefont.cp437.res

The files are exactly the same - they only differ in name.

There is one more file in CE version - Geralog.res but I don't know where to put it and what should be its name.

There is another portable version of the package, but the GERSTRNG.RES file is slightly different, and when you put it into the EE version, the game gives errors right at the beginning. The GAMESCR.RES file is identical.

As for the game itself.

When you transfer both files, after pressing START the game crashes.
To play the Polish version - you have to start in ENGLISH and only when you find a gun and choose it, you can "switch" to PL (to check). I play from level 2.

It seems to me that weapons are the problem - SPARQ, STANGUN, PIPE (Pipe) even in the later stages of the game when I choose this weapon the game crashes.

The problem is gamefont.cp437.res file has different structure than in CE version - it is responsible for polish characters

Without the file gamefont.cp437 the game works ok from the beginning, but there are no polish characters, which is unfortunatelly disturbing, because there are no alphabets

Greetings
L.M.

PS. I do not know what method (code page) is used for encoding polish characters in the polish version
« Last Edit: 07. January 2022, 20:21:39 by Moderator »

663bf8d156083chomikshock

663bf8d1560d2
kodowanie jest takie, Ż-85, ż-93, Ś-87, ś-95, Ć-80, ć-8E, Ę-82, ę-90, Ą-83, ą-91, Ł-84, ł-92, Ó-81, ó-8F, Ź-86, ź-94, Ń-88, ń-96

Your name:
This box must be left blank:

In which year was System Shock released:
1 Guest is here.
what does failure taste like? to me it tastes like dirt. I'm begging you to please look away
Contact SMF 2.0.19 | SMF © 2016, Simple Machines | Terms and Policies
FEEP
663bf8d1561e7